جزئیات خبر


از ابتدای سال 1397 صورت گرفت؛

صادرات 30 درصد محصولات خمیرمایه رضوی به 13 کشور

صادرات 30 درصد محصولات خمیرمایه رضوی به 13 کشور
1397/12/1

دکتر احسان اژدری در گفت و گو با خبرنگار آستان نیوز بیان کرد: طی این مدت خمیرمایه خشک تولیدی شرکت در بسته‌بندی‌های 85 گرمی ساشه، 100 گرمی و 500 گرمی وکیوم و نیز بسته‌بندی کیسه 10 و 20 کیلویی به کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، قزاقستان، هندوستان، لبنان، عراق، گرجستان، قطر، عمان و امارات صادر شده است.
وی ادامه داد: شرکت خمیرمایه رضوی با توجه به افزایش نرخ دلار، مناسب بودن سودآوری در 6 ماهه نخست امسال و نیز علیرغم مشکلات انتقال ارز، از طریق ثبت ارز حاصل از صادرات خود در سامانه نیما و انتقال ارز به داخل کشور، توانست گام‌های ارزشمندی را برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی بردارد و عملکرد موفقی را در کارنامه خود ثبت کند.
مدیرعامل شرکت خمیرمایه رضوی درباره اقدامات صورت گرفته توسط این شرکت برای گسترش بازارهای صادراتی در کشورهای هدف در سال 1397 گفت: به موازات افزایش نرخ دلار، تقاضا برای صادرات این محصول نیز بیشتر شده، به گونه‌ای که صادرات به برخی بازارها از قبیل قطر و عمان برای نخستین بار انجام شده است.
وی ادامه داد: همچنین بازار محصول خمیرمایه خشک رضوی در کشور ترکمنستان پس از مدت‌ها فعال شده است.
اژدری با اشاره به مذاکرات مستمر با مشتریان از طریق ارتباط مستقیم به منطور توسعه صادرات، گفت: علاوه بر این، برنامه صادرات به کشورهای شمال آفریقا، اروپایی و روسیه در حال پیگیری است.
وی افزود: همچنین به توجه به کیفیت بالای خمیرمایه تولیدی شرکت، موضوع افزایش ظرفیت تولید از طریق برون‌سپاری و تملک سایر کارخانه‌ها در دستور کار قرار دارد.
اژدری درباره برنامه‌های شرکت خمیرمایه رضوی برای گسترش بازارهای صادراتی در سال آینده گفت: حضور در نمایشگاه‌های خارجی معتبر، افزایش کیفی محصول، افزایش ظرفیت تولید خمیرمایه، افزایش بارهای صادراتی و همچنین خمیرمایه Hight Sugar از جمله برنامه‌هایی به شمار می‌رود که تحقق بیش از پیش آن، افزایش قدرت رقابتی شرکت در بازارهای هدف صادراتی را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به نمایندگی‌های فروش خمیرمایه رضوی در کشورهای خارجی بیان کرد: این شرکت در حال حاضر در کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، ارمنستان، امارات متحده عربی، عراق قرارداد نمایندگی بلند مدت، منعقد کرده که البته با توجه به کمبود محصول تولیدی و بالا بودن تقاضا، در مواردی امکان قبول سفارشات جدید وجود نداشته است.

نظر شما